I'm Your Sunshine

Everything in Life

Mind Trick

Photo by Brand New Images—Getty Images

Hello world,

When you get some reason to be happy that’s good
But if you can’t found any reason you can deceive yourself
Let’s call it mind trick
When you get some trouble and get stressed talk with yourself,

“it’s amazing”

“something better will come”

“my life is great”

“I’m always happy”

It can make you survived even you don’t have anyone
Even people just come only when they are need your help or your support
When you are stay on the bottom place, they always gone and disappeared

Hey My Dear…

This is reality, don’t dream too much even you have to be good dreamer *like me 😀
Please be kind with yourself, you can handle everything with a good vibe.
Why I said about good vibe? Yes, something inside you can make a good vibe.

Just smile

Maybe they disappeared but they never forget about you.
Forever.

Think about the better things, keep positive, be genuine, sincere with other even they only want to use you for their own sake.

You must realize that you are a good person. You must respect them although they don’t do the same. Just always be a good person and always spread the love.

This is mind tricking, although the worst happen in to your life you have to do and say with yourself directly about the best things.

Maybe some people said it’s not good because we are deceiving ourselves, but it’s better when we can thinking only the best things in our life.

Everything is going to be alright when we can mind tricking our self with the good and positive.

But, very possible everything going to be worst if don’t do mind tricking like what I said.

Everything depends on situation and opinion.

“Everything happen not forever. We can count the time when something bad or good happen in our life. So, be happy and be positive. Look in to the mirror and smile to yourself.”

With Love,

Special for You

Advertisements
Leave a comment »

For Someone Who Loved My Curly Hair

Dear Someone there,

Thanks for loving my curly hair. Maybe it’s too late to say thank you. I’m full of gratefulness when God decided us to know each other. I love my curly hair deeper than before when I know someone like you. I believe in fate and everything happen not by coincidence. Everything happen for a reason. And you are the reason make me happier more and more.

Sorry for my mistake and my attitude then make you uncomfortable.

I miss someone who loved my curly hair. This is amazing grace for me because it can make you smile and happy when you looking my hair. I always remember the way you smile and the way you look at me. Although that’s only from far, from video call and picture… I was imagine how you react if we can meet in a real life. You really make me happy and I’m not realizing this before. I’m start falling in love with you minute by minute, day by day….

This is my curly hair make me happy cause it can make you smile and smile and smile… I hope my curly hair always make you falling in love with me day by day.

I really want you always remember about me, about my curly hair, about me and our conversation of course about my curly hair… 😀

I miss the moment when you chat me and can’t be patient waiting my reply. I feel the same wih you. But I guess I’m little unlucky because you are gone. I’m sad but it help me to realize my true feeling for you and about us.

I want to say Thank You.

Again and again… thank you for love my curly hair. Thank you for like me for what I am. Even though you stay away from me day by day… I always grateful know about you.

Yes you are perfect and great person. But I don’t really care about that. I don’t care about your past, about your job, about this and that… for me what are you feeling for me that’s more than important than everything you have.

I don’t know what do you want or what are you looking for before you found me.

Even thought you just want for fun, that doesn’t matter… because my feelings for you is sincere. I’m just hoping you can feel the same.

Really thanks for my curly hair because you like it for the first sight.

Hope the best for you… and I’m sure you always there and never leave me…

And I’m not okay when you are gone and never say hello to me even ignored my message..

“Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end.”

~John Lennon~

Always Proud of you.

Leave a comment »

Prolog

Google Image

Hello dear…
Rasanya sudah begitu lama tidak menari diatas huruf-huruf yang berbaris rapi ini..
Hehe… sah-sah saja rasanya kalau saya agak sedikit.. ehemm… mendramatisasi kembalinya saya ke dunia orat oret yang entah apa tujuannya.

Boleh kan ya saya curhat sebelum melanjutkan dengan tulisan-tulisan berikutnya di posting yang coming soon… (ok bahasa semakin kacau.. :P)

Jadi ceritanya beberapa malam yang lalu saya tidak tidur, alih-alih tidur beberapa jam, tapi rasanya seperti tidak tidur. Iya, jujur saja saya ini penggila tidur. Saat dilanda mengantuk dan lapar saya akan memilih tidur.. Semoga tidak membuat bingung ya.. Alhasil, bangunlah dengan perut nuansa musik keroncong..

Dan ini agak berkepanjangan, beberapa hari ini agak sulit tidur di malam hari..ya mari kita nikmati saja. Positifnya, saya bisa menulis lagi disini, entah penting atau tidak. 😀

Saya ingin membuat sebauh cerita pendek yang belakangan terlintas di benak.. Orang tua bilang kalau kamu memikirkan sesuatu hal yang sama selama beberapa hari. Artinya itu kemungkinan hal yang cukup penting. Berangkat dari petuah nenek moyang itu, saya memutuskan tidak jadi tidur dan berselimut malam ini. Ya, karena ada sesuatu, sebut saja pikiran-pikiran yang mengganggu dan harus segera diselesaikan.

Saya akan memulai pada bagian selanjutnya dari postingan saya,,, bukan disini

Anggap saja ini hanya sebuah prolog. Ya, seperti di film-film. Ini hanya fiktif belaka, cerita, adegan, alur, tokoh dan semua yang ada dalam cerita hanya rekaan belaka. Sama sekali tidak ada hubungannya dengan kehidupan nyata.

Let’s check it out!

Leave a comment »

Resolution

Image result for resolution

Google Image

There are many things we want to do. For sure there are a lot of thing we want too. In the end of the year, actually on December we have a habit to make some resolution. What we want to do and what we have to do on the next year. Yeah, we called it resolution. So, the question is…

What your resolution for 2018?

Do you have a plan to make a long trip, going merried, study aboard, buy a car, a house, a horse? Hahaha

Yayaya.. i trust all of we have a lot f resolution in our happy life.
First of thing is we have to ask ourself.
Have we make resolution to our better personality?

How about you, your friends, your family, or maybe somone who sit beside or behind you?

How important our resolution?

I guess, not really important as we think.

The most important thing is how we enjoy all of the process in our life.

Every little thing that we reach thats the point about we have reach our resolution.

It’s not about our resolution but it’s all about how you make everything we want to be come true.

That’s the point, the process.

So, let’s be better for the our new life.

 

Leave a comment »

Hello Goodbye

Hello 2017

Goodbye 2016

Hello new gergeous Me

Goodbye old and bad Me

Hahaa…

That’s all

Proud to be Me !!!

God Bless You all

Love ya…

😘 😘 😘

Leave a comment »

Misteri

Hidup itu misteri…
Penuh misteri…
Menimbulkan misteri…
Bahkan hidup adalah misteri itu sendiri
Di satu masa kita ga pernah tau kenapa kita ada di tempat ini atau itu
Jalani saja… nikmati.. jawabannya akan selalu datang tepat waktu
Itulah misteri
Jangan terlalu banyak menduga dan berasumsi…
Ingat semua hanya tentang misteri
Berpikirlah yang baik..
Supaya jawaban dari misteri itu juga baik
Meski proses yang kamu jalani dibalik jawaban misteri itu begitu menyulitkan
Percaya saja..
Misteri itu gambaran kebaikan di masa depan
Sama seperti ketika dia pergi tanpa pesan
Menghilang…
Atau terpaksa berkhianat karena keadaan, meskipun tak ada alasan apa pun yang sepadan untuk sebuah pengkhianatan..
Bahkan ketika dia muncul membawa misteri ditengah misteri yang belum terpecahkan…
Percaya saja
Semua akan berakhir baik…
Misteri

Leave a comment »

Bumerang #1

Senjata kaum aborigin
Bisa jadi sangat mematikan ketika ada di tangan yang tepat
Sayangnya bumerang itu menjelma jadi kata yang diucapkan mulut seorang manusia lupa diri
Kini perlahan
Bumerang yang kau lemparkan padaku kembali mendatangi tuannya
Bukan untuk ditangkap dan dikuasai kembali
Tapi untuk berbalik menyerang sang tuan

Leave a comment »

Hello Again ..!

Long time no see !!! Ah.. kaya apa aja kan yah…. lama banget rasanya ga memporak porandakan tempat ini…
Menggores sana sini dengan sesuatu yang melantur ini itu.. halah opo lah yah.. haha
Lama banget rasanya ga mengoceh disini… kangenn beuddd… haha
Huum… sibuk dengan aktivitas yang hampir bikin kebosanan melanda.. bahasa juga jadi makin ga karuan .. hehe
Yess.. sibuk sekali. Saya manusia agak super sibuk..
Kerja dan kuliah perlu fokus dan konsentrasi dengan fokus yang sama… arghhh… tiba-tiba pengen demo depan gedung sate… haha
Saya hampir aja lupa diri..
Lupa mandi
Lupa makan
Lupa gosok gigi
Lupa nonton korea
Lupa umur
Lupa mantan hahaa… ga penting
Idih yahh… itu lebay loh… ga sampe lupa mandi koq apalagi gosok gigi. Ampun deh..
Sebenernya lupa kalo saya itu ya lupa deh… haha
Sebenernya kenapa juga harus bikin sapaan again.. hello again.. follower ajah bisa diitung jari..
Ya udah lah ga apa yah… biarpun begitu harus tetap ramah kan..
Ini kan dunia maya… hatters juga harus disapa kalau di dunia maya apalagi mantan #eh
Sibuk iyah, tapi kalau lagi suntuk banget ngelamun terus tetiba muncul sesuatu yang melintas di alam pikiran.. hmmm
Ga tau deh terkesan ga sempet buat ngebusa yang ga berbusa di blog sendiri. Hehee
Untung kan yah ini blog bukan kaya status sosmed… dikit-dikit update
Minimal.. apa yang ditulis disini ga bikin orang yang baca jadi bosen idup.. hahaa…
Yah meskipun kurang berbobot setidaknya bikin orang senyum lah… senyum aneh ga tau senyum heran karena begitu baca tulisan ini langsung garuk-garuk kepala terus langsung di closed. Hahahaa…
Iyah.. karena banyam gaje nya kan yah…
Oke deh… hello again for every one..
Tunggu dan saksikan
Baca dan jangan lupa follow #promosi
Malah kampanye.. (-_-)
Senangnyaa…. bisa mulai lagi…

Leave a comment »